piątek, 23 września 2016

Kolekcja- Anioły

Wyraz anioł przeniknął do polszczyzny z języka czeskiego, który zawdzięcza go misji Cyryla i Metodego. Pierwotnie pochodzi on od greckiego słowa ἄγγελος (ángelos, według wymowy bizantyjskiej ánhielos), oznaczającego oryginalnie „posłaniec”. Wbiblijnym Starym Testamencie analogiczne byty duchowe są nazywane w języku hebrajskim מלאךmal’ach – co również znaczy „posłaniec”. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że zarówno gr. angelos jak i hebr. mal’ach oznaczają posłańca w ogóle, (źródło)


Moje pierwsze anioły były plastikowe i wisiały w formie dzwonków ale niestety nie przeżyły czasu





Te aniołki trafiły do mnie od niepełnosprawnych bo udało mi się być na kiermaszach  organizowanych przez domy dla takich ludzi 



 A te aniołki to podarki od  Basi




A ten śliczny Anioł to dzieło Anki 









witrażowy Aniołek to zakup  z Marcinek 2013 roku  



Paczuszki z Candy wysłane wiec pewnie już niebawem będą u nowych  właścicielek

6 komentarzy:

  1. Anioły śliczne. Paczkę otrzymałam. Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaka ładna anielska kolekcja :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale super aniołki, ten ostatni jest suuuper :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Reniu! Masz piękny zbiór Aniołków,Te białe i ten ostatni najbardziej mi się podobają - Pozdrawiam Cię Serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. a wiesz że ja tez kocham anioły i mam nie małą kolekcję

    OdpowiedzUsuń

Kartki wielkanocne 2024/2

 Kolejne kilka sztuk powstało.... Trochę trudno mi znaleźć czas na działanie bo życie ciągle rzucać nie przestaje cegiełek  mi pod nogi. Nie...