poniedziałek, 11 kwietnia 2016

100 książek które trzeba przeczytać

Znalazłam w kalendarzu zdzieraku spis książek które warto przeczytac,  postanowiłam uzupełnic moją wiedzę czytelniczki o książki 

Na razie tyle bo tyle wyrwałam z zdzieraka :))



  1.  Okruchy życia
  2. Pani Bovary -
  3. Delikatna równowaga -
  4. Pajęczyna Szarloty 
  5. Pięć osób, które spotkały się  w niebie
  6. Przygody Sherlocka Holmesa -
  7. The Faraway Tree Collection
  8. Jądro ciemności
  9. Mały książę - PRZECZYTANE
  10. Fabryka os -
  11. Cień wiatru-
  12. Opowieść o dwóch miastach
  13. Nowy wspaniały świat
  14. Dziwny przypadek psa nocną porą
  15. Miłość w czasie zarazy
  16. Myszy i ludzie (O myszach i ludziach)
  17. Lolita
  18. Tajemna historia
  19. Nostalgia anioła
  20. Hrabia Monte Christo
  21. W drodze
  22. Juda nieznany
  23. Dziennik Bridget Jones  - PRZECZYTANE
  24. Kod Da Vinci
  25. Sto lat samotności
  26. Modlitwa za Owena
  27. Kobieta w bieli
  28. Ania z Zielonego Wzgórza   PRZECZYTANE
  29. Z dala od zgiełku
  30. Opowieść podręcznej
  31. Władca much
  32. Pokuta
  33. Życie Pi
  34. Diuna
  35. Cold Comfort Farm
  36. Rozważna i romantyczna 
  37. Pretendent do reki  
  38. Opowieści z Narnii -Lew, czarownica i stara szafa PRZECZYTANE
  39.  Opowieści z Narnii - Książę Kaspian PRZECZYTANE
  40. Opowieści z Narnii - Podróż Wędrowca do Świtu PRZECZYTANE
  41. Opowieści z Narnii - Srebrne Krzesło PRZECZYTANE
  42. Opowieści z Narnii - Koń i jego chłopiec PRZECZYTANE
  43. Opowieści z Narnii - Siostrzeniec czarodzieja PRZECZYTANE
  44. Opowieści z Narnii - Ostatnia bitwa PRZECZYTANE
  45. Emma 
  46. Perswazje 
  47. Chłopiec z latawcem
  48. Kapitan Corelli
  49. Wyznania Gejszy
  50. Kubuś Puchatek PRZECZYTANE
  51. Folwark zwierzęcy PRZECZYTANE
  52. Przeminęło z wiatrem 
  53. Wielki Gatsby
  54. Samotnia
  55. Wojna i pokój
  56. Autostopem przez Galaktykę
  57. Znowu w Brideshead
  58. Zbrodnia i Kara
  59. Grona gniewu
  60. Alicja w Krainie Czarów  PRZECZYTANE
  61. O czym szumią wierzby
  62. Anna Karenina 
  63. David Coperfield
  64. Wodnikowe Wzgórze
  65. Sprzymierzenie głupców  
  66. Miasteczko jak Alece Springs
  67. Trzej Muszkieterowiecc
  68. Hamlet
  69. Charlie i fabryka czekolady
  70. Nędznicy
  71. Duma i uprzedzenie
  72. Władca Pierścienia - Drużyna Pierścienia
  73. Władca Pierścienia - Dwie Wieże
  74. Władca Pierścienia - Powrót Króla
  75. Jane Eyre
  76. Harry Potter - Kamień Filozoficzny  PRZECZYTANE
  77. Harry Potter - Komnata Tajemnic  PRZECZYTANE
  78. Harry Potter - Więzień Azkabanu  PRZECZYTANE
  79. Harry Potter - Czara Ognia
  80. Harry Potter - Zakon Feniksa
  81. Harry Potter - Książę Półkrwi
  82. Harry Potter - Insygnia Śmierci
  83. Zabić drozda
  84. Biblia
  85. Wichrowe Wzgórza
  86. Rok 1984
  87. Moby Dick
  88. Oliver Twist
  89. Drakula
  90. Tajemniczy ogród
  91. Zapiski z małej wyspy
  92. Ulisses
  93. Szklany kosz
  94.  Jaskółka i Amazonki
  95. Germinal
  96. Targowisko próżności
  97. Opętanie
  98. Opowieść wigilijna
  99. Atlas chmur
  100. Kolor purpury





14 komentarzy:

  1. super a moje przeczytane to 2,9,20,23,24,25,34,36,45,46,49,60,51

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu jestem pod wrażeniem ze tyle książek przeczytałaś a może odsłuchałaś

      Usuń
    2. Przeczytałam tak normalnie oj ale ostatnio jakoś nie mogę się zmobilizować do czytania

      Usuń
    3. to co licytujemy kto co przeczytał z tej listy 52,56,57,60,

      Usuń
    4. ja się nie licytuje bo jestem w lesie z tak piękna literaturą kiedyś lubiłam bardzo przygodowe i romanse ale nie harlekiny a obecnie i klasyka do mnie nie przepowiada

      Usuń
  2. Renia a druga pięćdziesiątka ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. a to ja mam przeczytane 10 z tej 50, czekam na resztę listy:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa ta lista... Przeczytane 29, czekam na resztę

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak ja lubię takie zestawienia - z tej listy przeczytałam siedemnaście pozycji.

    OdpowiedzUsuń
  6. No nieźle ja czytam sporo książek ale z tej listy to tylko Kod Da Vinci, a inne tytuły to oglądałam filmy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Większość książek już dawno przeczytałam ... jestem zawodową "czytaczką "!!
    Po prostu czytam kilka książek miesięcznie , może to jakieś uzależnienie ???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To Wielki Szacun !!! w dobie nie czytania książek Mol książkowy WIELKIE BRAVO

      Usuń
  8. Połowa przeczytana. Za resztą typu Harry,Władca czy Narnia nie przepadam.Ciekawa jestam drugiej 50tki.

    OdpowiedzUsuń
  9. Narnia akurat nie była taka głupia ja machałam w 2 dni ale najbardziej podobały mi się 2 ostatnie części
    Ja raczej za Władcy Pierścienia ani Hobbita nigdy się nie zabiorę
    A co do Harrego to książki odbiegają od filmu siostra powiedziała ze najlepsze sa insygnia śmierci może i ja do nich dotrze

    OdpowiedzUsuń

Kartki Wielkanocne 2024

 No w końcu powstały pracowałam nad nimi w ubiegłym tygodniu.W końcu dziś nadrobiłam braki w doszlifowaniu do końca efektu który sobie wymyś...